Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Giresun Valiliği, yaz aylarında artan boğulma vakaları nedeniyle il genelindeki baraj, gölet, regülatör, sulama ve drenaj kanalları ile akarsularda suya girilmesini yasakladı. Karara uymayanlara idari para cezası uygulanacak.
Giresun Valiliği, boğulma olaylarının önüne geçmek amacıyla yeni bir genel emir yayımladı. Vali Mustafa Koç imzasıyla yürürlüğe giren 2026/01 sayılı Genel Emir kapsamında, il sınırları içerisindeki baraj, gölet, regülatör, sulama ve drenaj kanalları ile akarsularda yüzme ve serinleme amacıyla suya girmek yasaklandı.
Valilik tarafından yapılan açıklamada, söz konusu alanların ciddi hayati riskler taşıdığı belirtilerek vatandaşların can güvenliğinin korunmasının amaçlandığı ifade edildi.
HAYATİ RİSKLERE DİKKAT ÇEKİLDİ
Genel Emir’de, baraj ve göletlerde ani derinlik değişimleri, engebeli taban yapısı, çamur birikintileri ve su bitkileri nedeniyle boğulma tehlikesinin yüksek olduğuna dikkat çekildi.
Ayrıca tatlı sularda kaldırma kuvvetinin deniz suyuna göre daha düşük olduğu, ani sıcaklık değişimlerinin hipotermiye neden olabileceği ve özellikle sulama kanalları gibi dik eğimli yapılarda suya giren kişilerin çıkmakta güçlük yaşayabileceği vurgulandı.
CEZAİ İŞLEM UYGULANACAK
Yasak kapsamındaki alanlarda suya giren 15 yaş ve üzerindeki kişiler hakkında kolluk kuvvetleri, belediye zabıtası ve Devlet Su İşleri ekiplerince 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi kapsamında idari para cezası uygulanacak.
15 yaşın altındaki çocukların ise ekipler tarafından sudan çıkarılarak güvenli bölgelere yönlendirileceği bildirildi.
Valilik, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, DSİ ve yerel yönetimlerin denetim ve bilgilendirme çalışmalarını sürdüreceğini belirterek vatandaşlardan kurallara uymalarını istedi.