Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Giresun Kent Konseyi Haziran Ayı Yürütme Kurulu Toplantısı’nda, kentin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak projeler ele alındı. Toplantıda turizmden tarıma, sosyal sorumluluktan üniversite iş birliklerine kadar birçok başlıkta öneriler değerlendirildi.
Giresun Kent Konseyi Yürütme Kurulu, Haziran ayı olağan toplantısını yeniden başkanlığa seçilen İsmail Cem Feridunoğlu yönetiminde gerçekleştirdi. Toplantının açılışında konuşan Feridunoğlu, kent konseylerinin ortak akıl ve katılımcı yönetim anlayışının önemli bir parçası olduğunu belirterek yürütme kurulu üyelerine katkılarından dolayı teşekkür etti.
Toplantının ana gündemini, Giresun’un geleceğine yönelik vizyon projeleri oluşturdu.

MEZUNLAR TURİZM ELÇİSİ OLSUN
Kurul üyeleri, Giresun Üniversitesi’nden mezun olan öğrencilerin kentle bağlarını güçlendirecek bir uğurlama programı hazırlanmasını önerdi. Mezunların, Giresun’un tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerini tanıtacak “Turizm Elçileri” olarak desteklenmesi fikri de gündeme geldi.
Toplantıda ayrıca Giresun’un kirazın anavatanı olma özelliğinin daha etkin değerlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Bu kapsamda kiraz üretiminin yaygınlaştırılması, katma değerli ürünlerin geliştirilmesi, kiraz bahçelerine yönelik turizm rotalarının oluşturulması, Giresun Üniversitesi ile bilimsel çalışmalar yürütülmesi ve festivaller düzenlenmesi önerildi.

YERLİ FİDAN VE SOSYAL PROJELER
Kurul üyeleri, Giresun’a özgü yerli ve endemik meyve fidanlarının korunması, üretiminin artırılması ve vatandaşlara dağıtılması yönünde çalışmalar yapılmasını gündeme taşıdı.
Toplantıda ayrıca tamamen gönüllülük esasına dayalı olarak üretilecek oyuncakların belediye koordinasyonunda çocuk yuvaları ve ihtiyaç sahibi çocuklara ulaştırılmasını amaçlayan sosyal sorumluluk projesi de değerlendirildi.
Giresun’un doğal zenginlikleri arasında yer alan 26 çeşit yenilebilir otun envanterinin geliştirilmesi, tanıtımının artırılması ve bilimsel araştırmalarla desteklenmesine yönelik öneriler de görüşüldü.
Toplantı, dilek ve temennilerin ardından bir sonraki yürütme kurulu toplantısının Temmuz ayında yapılmasının kararlaştırılmasıyla sona erdi.
